26 oktober 2008

Dop!

Ska vi börja med o förklara de senaste inläggen. Jag o M har haft de en tuff vecka med mycke bråk o missförstånd. Jag har slutat med p-piller igen för min slemhinna inte mår bra o jag har blött i 1 månad. Mitt humör har därför varit väldigt ojämnt o jag har varit jätte grinig.

I torsdags skulle jag åka o hämta bilen men den gick sönder så jag fick sitta hos mamma o vänta på att M o hans kompisar skulle fixa den! O gissa om de var panik! Utan bil kommer vi inte ut till farmor eller till kyrkan! O massa bråk o onda ord var de! Men tur var så fixade dom bilen men M kom o hämta mig vid halv 12 på natten!! Så lillan blev väckt o vi åkte hem sen somnade hon inte förrän halv 2 på natten!! Så torsdagen blev inte som den skulle bli! Vi skulle åka o handla o alltihop.

Fredags blev också fel! Vi hade 100 saker o göra! Vi gick o sola o packa ihop oss när vi vakna men kom inte iväg förrän halv 4. Lillan skulle ju ha mat igen när vi tänkte åka! Vi skulle ha åkt redan på morgonen eller förmiddagen! Jag hade planerat att vi skulle åka vid 12 tiden! Men ICKE! Hur som helst åkte vi till Huddinge där vi skulle köpa kostym bordsdukar m.m. men vi hitta inte allt där så fick åka vidare. Tiden gick o vi kom inte till nynäs förrän 6-7 tiden!! Farmor var inte glad o de kunde inte hjälpa till i församlingslokalen så sent. Plus att M's farfar hade suttit hela dagen o väntat på oss för de hade nyckeln och de ville hjälpa till o tur var ju de! Allt gick jätte fort med deras hjälp. Sen åkte vi ut till farmor där även faster o lillans kusin var. Hela fredagen blev jätte stressig o timmarna bara försvann. Natten däremot blev väldigt lång! M kunde inte sova o vi låg o pratade jätte länge o han väckte mig flera gånger! Sen stod tuppen utanför dörren o gal 4:45. Sen efter de sov man lite halv dåligt..

Lördagen däremot gick jätte bra! Vi gick upp vid 8 duschade och fixade iordning oss. Åkte till församlingslokalen vid 11 o gjorde de sista. Men de blev lite stressigt!
Dopet gick jätte bra o lillan var så snäll! Hon skratta o var jätte glad! Prästen skämtade o stämningen var den bästa! Jag o M läste bönen, eller rättare sagt jag, M mumlade orden. Om jag ska vara ärlig så var de väldigt stressigt o man hann aldrig sätta sig ner o ta de lugnt. De var sek då man kunde dricka kaffe men sen skulle de öppnas paket! O massa paket! Herregud! TACK alla för alltihop! De blev något som man fick dubbelt av men de fixar sig!

Dagen gick o sen blev de städ o sen en bil resa hela vägen till stan! Mamma tog lillan så jag o M kunde städa lokalen o köra hem alla paketen. Jag höll nästan på o somna framför ratten!!

Nu kommer de bästa! Min sida av släkten åkte hem till mamma för buffebord. O de blev en jäkla fest! Jag har ersättning hos mamma sedan tidigare så jag passa på å dricka jag också. O gud va kul de var o vilken galen släkt! De blev 80-talsmusik på högnivå o massa dans! Jag fick sova på soffan då hela husets sängar var till resten av släkten.

Nu är jag bakis o vi ska äta lunch. Skriver mer sen så kan jag berätta lite mer. =)

Inga kommentarer: