03 oktober 2008

Stinsen

Hela familjen sitter i bilen och jag ska förklara för M hur de känns o köra bilen efter vattenplaningen.
"Du vet när man cycklar och hjulen är jätte smala bara nån centimeter du vet o de känns som man kan ramla om man bara gungar till lite? De känns som de när man svägner".
Min man tycker jag är sjuk men jag tycker att jag är väldigt duktig med metaforer och duktig på o förklara saker!

Idag har vi varit i Stinsen o handlat lite till dopet. O världen är verkligen liten!! Jag börja tjuvröka när de blev jobbigt me mig o M men jag har slutat nu och är jätte grinig o lätt retlig. Så jag var o sprang runt i affärer medans M vänta utanför med lillan som var hungrig och också grinig! Jag hade som huvudet nergrävt i affären sen när jag går ut till M ser jag att han står o kollar på nån till ung mamma jag vänder mig om o säger Hej, då jag känner igen henne. Sen går vi därifrån då kommer jag på vem de var! De var ju en tjej från kista som är 1 år yngre än mig o har ett barn 1 månad äldre än lillan! De är inte som att vi är vänner men vi har gemensamma bekanta.

Tillbaka till tjuvrökningen så är de slut nu! Jag märkte att direkt när jag började röka igen kom suget för godis o sötsaker! När jag inte rökte tänkte jag inte ens på de! Så nu ska den äckliga vanan bort och allt gottigott! Och då hjälper de inte att M kommer hem med chips! Dumma dumma!. . .

Inga kommentarer: