16 oktober 2008

Middag på stadshuset

Igår var festen! Eller fest o fest? Det var middag på stadshuset för alla kommunal anställda på östermalm. Så gissa om de var flottigt! Fick sitta precis som dom gör på nobelfesterna!! Lång bord i hela salen o massa, massa människor! Vi var runt 900 personer!! O jag tyckte jag var jätte fin när jag gick hemifrån men när man kom dit såg man människor i balklänningar!! Sen har vi en väldigt speciell ssk på jobbet som skulle passa perfekt i fab 5!! o gissa vad han hade på sig? Jag säger bara Hugh heffner!!! En kavaj som såg ut som en morgonrock!! Om de nu inte var de! Åsså för en gångs skull på dessa arbetsfester var jag inte fullast! En annan 2 barnsmamma(!!!) var heeelt dyngrak och fick knappt komma in!!

Förätten bestod av roccolasallad o coctailtomater! (kunde lika gärna gå ut o käka gräs!)
Huvudrätten bestod av lax o potatis. Inge salt eller krydda!!!
Efterätten var hallon och vaniljsorbet! Mycket goood!!
Sedan kaffe som var alldeles fööör starkt! o mjölken var slut så min granne Sanna slängde i vaniljsorbet i kaffet!! Hahaha.. men de blev faktiskt inte för fel!

Som tur var inte maten de viktigaste! För då hade de inte blivit bra betyg!
Men de var riktigt kul! Alla frågade om lillan så man fick hem längtan hela tiden! De är 2 till på mitt jobb som fick barn samtidigt som mig och dom tog med barnen på festen!! Ena barnet är 4 månader nästa veckan och de andra är 2,5 månader! Tar man med barnet till stadshuset på fest då?? De är inte som att de är ensamstående! Båda är gifta och har även mer barn! Sååå, pappan är ju ändå hemma med de äldre barnen! Oooh, herreguuud! Jag ville i allafall ha en BARNFRI kväll i går!!

De blev linedance, dans med cheferna o en berusad Amanda.
(Inte allt för berusad!)

Inga kommentarer: