15 december 2008

Soc-Kärring!

Idag kom ett samtal från familjeenheten. De vill träffa mig i några timmar för att prata i en av deras lägenheter... BULLSHIT! De vill endast studera mig som mamma. Denna nyhet har slagit mig hårt. Jag har mått ännu mer piss o gråtit hela dagen. Varför ska jag drabbas av M's beslut o hans dumheter! Jag har redan kastat ut honom för han höll på, sen tog jag tillbaka honom då han slutade (eller som han sa) sedan när jag hitta en påse åkte vi till maria akuten direkt nästa dagen. Har jag inte visat att jag inte accepterar de ännu? De här är inge kul, alla säger att jag är hur duktig som helst med henne. Hur kommer de då sig att dom där jävla soc-kärringarna håller på. De är bara för att man bor i kungsholmen o är en ung mamma! Om vi bodde ute i förorten hade man varit en i mängden o de hade inte ens brytt sig! Så nu sitter man här o funderar hur man ska göra om de börjar tjaffsa o anser att jag inte är en lämplig mamma.
Tro mig jag kommer försvinna! Ni kommer få se mig o lillan på efterlyst o jag kommer gå under jorden! De finns familjer med så mycke mer problem än vi! Vi är inte en typsik missbruksfamilj! Visst jag är medberoende (som de heter) men jag är fan heller ingen dålig mamma! Och M är en bra pappa!
Så nu ska jag straffas för att M har gjort så jävla dåliga beslut. De verkar inte ens fatta att han är ren nu o har varit de i ungefär 1 månad! De vet fan ingenting! Jag är förbannad, sårad o bara less.
Jag vet att mötet inte kommer bli några som helst problem men bara tanken att de måste göra så här är så jobbigt! Jag visste att jag skulle bli ifrågasatt men herregud! Sånt här är bara sånt som händer på film o i böcker! Inte i mitt liv!!
M är hemma nu. Han kom hem då han märkte hur dåligt jag mår. O ja jag mår riktigt dåligt men jag tar hand om lillan, har alltid gjort o kommer alltid göra! Jag sa till M i dag om de blir problem o de anser att M inte kan leva tillsammans med lillan så bryter jag med honom. Jag vill inte de men jag måste. Jag kan inte förlora henne. Men då undrar jag hur fan dom tänker! Nu när han är ren då får han inte träffa henne?? Fattar dom inte att om jag dumpar honom o han inte får träffa sin dotter då är de bara minutrar till han knarkar bort sitt liv o hamnar på kåken! Då kommer lillan få växa upp utan en pappa. Nu går allt bra! Han är ren o sköter sig! Och NU ska dom börja jävlas med oss.. De är de sista vi behöver!!

Jag kanske har överreagerat hela samtalet men de är så här de känns!!

Inga kommentarer: