05 december 2008

Mini-semester

Nu kära läsare kommer jag ännu en gång ta en dags uppehåll. I morgon ska brossan komma och hämta mig o lillan så ska vi åka uppåt till mormor o kommer inte hem förrän söndag o lär nog bli på kvällen så får se om jag skriver då.

Min oro över M's helg finns så klart där. Men hans vilja att förbli drogfri är större än någonsin så jag ska inte behöva vara orolig. De här är något som har dragit ner mig dom senaste dagarna att jag aldrig kommer sluta vara rädd o misstänksam. Min rädsla kommer alltid finnas där. Även när han blir frisk från sin sjukdom så kommer mina symptom alltid finnas kvar! Jag har sett att de finns en bok som heter "Leva med en nykter alkoholist/missbrukare" eller något åt den stilen. Jag ska nog leta upp den.

Lillan har fått en irritation i ögat o vätskas hela tiden o är kladdigt. Stakars liten! Jag har kokat vatten med lite salt i o tvättat rent men jag måste nog ner till apoteket o handla lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har varit på ett sådant möte och det är nog inget jag tänker gå på igen.
Det gick mest ut på att man satt i en ring,och så fick man dela med sig av sina upplevelser m.m
Ville man inte så behövde man heller inte berätta något utan bara sitta och lyssna.
Man e absolut inte tvungen att säga ett ord.

Problemet med mig va väl att jag va ca 14 år gammal,trotsig och dessutom tvingad dit av min pappa.
Helt fel.
Sen så tror inte jag på Na alternativt AA möten.
Jag har den uppfattningen att allt handlar om självkontroll.
Men det är MIN uppfattning,och jag vet att väldigt många inte håller med.
Men det är för att jag själv lyckats ta mig ur dåliga kretsar och missbruk på egen hand,BARA för att jag ville och va trött på skiten.

Jag har faktiskt ingen aning om vad lvm e för något,men jag tycker att det är bra att du sätter hennes tillvaro i första hand.
Hon har trots allt inte valt att födas,så det skulle vara synd att tvinga på henne en taskig barndom.

Pappan till mitt barn är långt ifrån normalt funtad,och jag valde att utesluta honom helt.
Det valet gjorde jag kanske för att jag vet så pass mycket om missbrukare och jag VET att det kommer dröja ett bra tag innan han rycker upp sig OM han någonsin gör det.
Det tråkiga e att d skulle vara försent då,Melvin skulle redan tagit skada...och det skulle jag aldrig klara av med att se.

Förlåt om jag bara babblat på och kanske låtit helt dum i huvudet,men detta är min syn på det hela.

Pröva på möten och se om det hjälper dig att få insikt i situationen.
Men gör inget för att du känner att du e skyldig honom något,allt du gör...gör det för lillan.