10 december 2008

BVC

Idag har vi varit på bvc. Vi vägde, mätte åsså blev de vaccination! Som tur är var pappsen med o tog hand om lillan när mamma stog med ryggen emot o kunde inte se! Det blev inte lika farligt som förra gången! Varken för mig eller lillan. Jag kunde hålla mig från tårar o hon var jätte duktig o grät bara till lite grann! Min duktiga dotter! Lillan väger nu 7580 g o är 65 cm lång!

Efter vaccinationen har hon blivit jätte pumpsig. Hon fick en alvedon när vi kom hem och nu har hon sovit jätte länge. Idag ska jag skämma bort henne riktigt rejält! Hon ska få bli buren hela dagen o äta mango till efterätt.

Bussen hem från bvc är alltid full o alltid med barnvagnar! Den här gången var de två till som stog där jag var; en mamma med en månads gammal bäbis sedan en pappa med en kanske 1,5 år gammal flicka. Bäbisen grät o skrek o flickan undrade vad de var så hon sitter o tar mamman på rumpan för o se om de är hon. Pappan står bakom o bara kollar på..
Vart jag ville komma med de här vet jag inte.. Men de var på något sätt så sött! Barnen asså, inte grabbingen! =P

Inga kommentarer: