12 december 2008

Anhörig möte

Idag hade jag ännu en gång mitt anhörig möte. Och jag tror faktiskt inte jag vill komma tillbaka dit! Hon får mig må så dåligt! Första mötet sitter hon o säger att jag väljer M's missbruk över min dotter! Vilket fan heller är sant! Om de är något jag har gjort så är de väl inte de! M har inte kommit hem när han varit helt veck de är då han har varit borta helger-veckor. Och var de inte jag som LVM anmälde honom?! Åsså sitter hon o säger att jag väljer hans missbruk över min dotter! Hallå?! Lyssnar hon inte på vad jag har sagt? Sen sitter hon o säger att M inte borde få medicin med amfetamin i (de är de i adhd medicin) vem är hon och tala om hans mediciner? Hon är ingen läkare och hon har inte ens träffat M. Allt detta och mer satt hon o sa förra gången. M blev skit förbannad men jag gav henne en till chans och gick igen.
I dag sitter hon o säger att de spelar ingen roll om vi flyttar ifrån sthlm, M kommer hinna säga "Hej" till alla missbrukare i staden innan jag hinner packa upp kartongerna. Sedan sitter hon o antyder att M inte vill sluta med droger och att jag borde skita i honom! Hon sitter under hela mötena och får mig må som skit! Att jag är en dålig mamma som har stannat med honom.
Och kom ihåg denna människa har inte träffat honom!
Ska man verkligen ytta sig om sånna saker då?
Inte bara de! Hon sitter och ifrågasätter våra handläggare på soc!

Åh.. man kommer dit för att man behöver hjälp för att kunna gå vidare inte för att må ännu sämre. M's mamma sa till mig att hon kanske bara säger så här för att snurra runt i mitt huvud. De kanske är så, men är de rätt taktik? Denna människa är kurator för anhöriga och sitter endast med anhöriga inte missbrukare. Hon borde veta bättre ändå! Man kan inte säga vad som helst till anhöriga, vi är ju redan så sköra. Ska man knäcka en person totalt då? Den enda jag söker tröst till efter ett sånt här möte är ju M.

Till er som inte känner mig eller M så ska ni veta att M är en jävligt bra pappa! Han bryr sig om lillan och gör allt för henne. Han har aldrig varit aggressiv mot mig eller henne och han har aldrig hotat oss. Visst har vi haft våra fighter värre än andras men lillan har aldrig varit med i samma rum eller hamnat emellan! Jag sätter hennes trygghet först o kommer alltid att göra de! Jag tror jag har bevisat de genom att göra en LVM anmälan! Fast de verkar inte den där *#+"- kärringen fatta!

Inga kommentarer: