02 december 2008

Mötet

Jag skrev inget om mötet igår. Känner att jag fortfarande inte orkar. Men jag kan sammanfatta de. De var jag, M o lillan.. Sen 4 st från soc.. Först våra 2 handläggare på vuxenenheten sen våra andra 2 på familjeenheten... Mycket blev sagt men det kändes efter som att de var mycket som inte blev sagt. M fick berätta om vad han vill göra o jag om hur jag har orkat med. Nu kommer de göra en bedömning om hur de anser att jag prioriterar lillan och om hon mår dåligt av allt. Om de är något, så är de att lillan har haft de bra! Visst har hon märkt att mamma mått dåligt men inte alls så mycket. Hon mår bra, hon skrattar, ökar i vikt o är långt före i utvecklingen! Rädslan finns där! Att de anser något annat. Men annars gick mötet bra. Jag är rädd att de kommer lägga locket på för att nu mår M bra o vill flytta hem. Men de kommer de inte göra. O de är de viktigaste!
Efter mötet blev de en liten runda på stan, åt lunch o kolla i affärer. Vi åkte även till M på stödboendet o kollade in lägenheten. Jaa, den påminner väl om en cell!

Nu ska jag äta frukost sen kanske lägga mig lite igen med lillan..

Inga kommentarer: