18 maj 2009

Samtal med D.ssk

Jag har precis pratat med d.ssk.bvc och berättat om våra misstankar och om händelsen i torsdags.
Eftersom jag själv jobbar inom vården vet jag att detta är något väldigt jobbigt och hon vill självklart göra det på bästa sätt annars kan hela arbetsrelationen bli infekterad. Men hon tog oss på allvar och ska självklart gå vidare med de här.
Hon sa själv att hon märkt att han trummar med fingrarna osv. Men de första hon sa var om det handlade om att han har stora pupiller "för de har han varit hos läkaren om". Jaha, då är min första tanke att han har hållit på väldigt länge! Först får man stora pupiller men desto längre man håller på och sen blandat med piller får man knappnålar till pupiller!
Nu har vi i allafall bytt lillans läkare, hon ska istället få en kvinna som ska vara jätte duktig. D.ssk skulle ta upp de här med henne och se vad hon säger och hur man ska göra sedan ska de prata med honom och med chefen. Jag vill nästan kräver att han ska drogtestas!!
Vår d.ssk har aldrig jobbat med droger så hon har ingen aning om hur man blir. Jag förklarade att M har hållit på i 7 år så både han och jag märker! Jag sa även att vi har misstänkt en längre tid men i torsdags blev det självklart!
Så vi får se hur det fortsätter och blir i framtiden..

Inga kommentarer: