15 maj 2009

Påtänd barnläkare

Vår BVC läkare har alltid varit lite skum. Från första gången vi träffade honom har man märkt att de är något. I första hand tror man inte att en barnläkare knarkar så istället har jag intalat mig att han har ticks. Förra gången vi träffade honom nämnde M direkt efter att han knarkar nog och när jag träffa honom efter la jag märke till små saker.
Igår var ändå de värsta! Han var helt bakom flötet! Han glömde bort vad han gjorde och lyssnade på hennes lungor 2 gånger och dubbel kolla allt. Han hade med sig en student som han skulle förklara vad han gjorde till och de glömde han även bort. Han satt och trumma med händerna och stampa med foten och hade världens minsta pupiller! Han kunde inte svara på en enda fråga jag ställde om varför lillan gör på vissa sett och om adhd ärftlighet. Och de mest avgörande: han såg 10 år äldre ut än vad han gjorde sist vi var där. Han kunde lika gärna ta av sig läkarrocken och ställa sig på plattan!
Självklart sitter jag där som ett fån och förnekar allt och tänker att han har väl ticks eller har cancer eller är allvarligt sjuk. Men detta är nog inte sant! Med 99% säkerhet var han påverkad! Efter berätta M att han tog jätte illa upp! Han fick inte ens bo hemma pga sitt beroende, inte ens när han var ren! Sen sitter en barnläkare på bvc och är påtänd! Det hade varit en annan sak om det var på vårdcentralen men inte när han tar hand om ens barn!!

Igår började vi fundera på vem man ska ta upp de här med:
Polisen? Socialen? Chefen på bvc? Vår ssk på bvc?

Vi kan knappast varit de enda som märkt att något står fel till! Det är skam att dom på bvc inte har ifrågasatt!! Att vi som är föräldrar ska behöva höra av oss om att vi misstänker att en läkare är drogpåverkad! De som arbetar där har en plikt att anmäla sånt här, även vid misstanke! Och när man jobbar med barn ska man fan säga till på en gång!!

Nu sitter jag här grymt förbannad och ska ta tag i de här. Men de kommer nog bli att vi ringar vår distrikt.ssk. på bvc och tar upp de med henne. Det finns även en chans att han kanske är sjuk. Men de tror jag knappast! I såfall borde de berätta de så man inte får sånna här misstankar!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju katastrofalt!! Du måste gå så långt du kan med de där!