13 maj 2009

Medicinering

Ikväll var det meningen att vi skulle på M's kompis venissage. Men M mår kasst så de blev inget.
Dosen är höjd igen till 90 mg. Han har ångest och mår inge bra. Han pratade med läkaren och dom kom fram till att han ska fortsätta 2 veckor till och sedan byta till ritalina om det inte blir bättre. Varje kväll nu i 1 vecka har han varit klistfastrad framför datan och spela dataspel. När jag går och lägger mig förflyttar han sig till vardagsrummet och ligger och kollar på tv tills hans somnar. Alltså sover han i soffan. Jag tycker de här är skit jobbigt! De är inte samma glada M som hade myror i brallorna nu är de M med ångest och osocial. Men jag ska inte klaga. Han mår bättre på dagarna med medicinen och han måste göra de här. Jag får helt enkelt stå ut. Men de är inte kul!

Inga kommentarer: