06 maj 2009

M's medicinering

Idag har M påbörjat sin medicinering. Jag tänkte göra en ny etikett: M's medicinering och där skriva om hans för och nackdelar till Concerta.
Dagens dos och hans första dos bestod av 18 mg. I ungefär 4 timmar mådde han normal eller bättre. Han blev lugn och kände att han orkade med och göra saker. Han till och med bytte toalettpapper när rullen hade tagit slut. Något han aldrig har gjort så länge jag har känt honom! Istället för att ha 1000 grejjer i huvudet fick han fokus på bara en sak. Efter 4 timmar kände han hur det bara sa klick och medicinen hade gått ut. Han blev som han var i helgen då han hade det jätte jobbigt. M har läst och fått höra av andra som använder concerta att det kan bli jobbigare än vad de var innan man började med medicinen när den går ut. Något som han kände väldigt väl.
Första dagen av concerta är han i allafall nöjd med.

3 kommentarer:

NJ sa...

Jo jag vet att jag är väldigt anonym, men om jag skulle skriva ut var jag bor skulle nog väldigt många kunna lista ut vem jag är, men jag bor i östergötland och M bor på ett em i närheten av västerås..

NJ sa...

Ja det är ju en bit bort, men du kan ju alltid ge mig din msn, jag publicerar inte den komentaren då :)

Anonym sa...

concerta var rena döden för mig och mina aggressionsproblem... hemskt när effekten dog ut... svårt att få till dosen, bra att ni kämpar på... jag kallade concerta för "dyr avföring" ;)