04 maj 2009

För mycket alkohol?

Jag har ingen lust o blogga..
M tycker att jag är för på honom när det kommer till alkohol. Han tycker att jag överdriver och inte förstår honom när han säger att alkoholen gör honom lugn och att det kommer bli bättre sen när medicinen börjar.
Något jag vet är att så fort du får tanken om att det är ett problem så är det ett problem. Men sen är de ju också så att jag har mina tentakler ute och är väldigt känslig mot minsta beroende symptom.
Någonstans är jag rädd för att jag ska automatiskt göra bortförklaringar och neka till att jag faktiskt tycker att det har blivit för mycket sista tiden. Men sen har jag ändå tanken att det kanske är för mycket?

Hur illa är det egentligen om man dricker en/två öl? Min tanke är ändå att det finns ett barn. Men bara för att man har ett barn får man inte dricka alkohol mer?

Jag vet vem jag ska prata med de här om.. Har bara skjutit upp de..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om man driker en/två öl om dagen har man problem!!! Det är inte normalt att dricka så och som du sa särskilt inte när man har ett litet barn!!!
Ledsen att behöva säga det men så är fallet.
Kom in på din blog av misstag och brukar läsa den ibland.
Jag tycker att du är stark, stå på dig!!!!
All lycka önskar jag dig och din lilla!!!

Mandy sa...

Anonym: Tack så mycket! Jag kommer aldrig sluta kämpa! Nu kom jag genast in på en bortförklaring: han dricker inte varje dag. Men de är faktiskt sant! Han dricker inte heller sig dyngrak men när han dricker har det blivit flera dagar i rad, aldrig bara en dag. Men han säger också att det lugnar ner honom. På något sätt förstår jag han och märker att han blir lugnare. Han har i 7 års tid självmedicinerat sig (knarkat) och nu har han varit ren hur länge som helst. Nu börjar adhd:en bli för jobbig för honom. Han orkar inte med rastlösheten osv.

Visst är jag bra på och bortförklara? =)

Anonym sa...

Vad kallar du en som röker en cigarett om dagen? Ja, det är väl en rökare?? Att använda alkohol som nåt lugnande är att ha problem! Jag levde förut med en man som drack så. För att det var jobbit på jobbet och mycket just denna vecka, för att sova lättare, för att orka med... Inte så han belev full men som hjälp till något. Vi har också barn,och lever inte tillsammans idag. Jag vet bara att han har problem vad gällande M kan jag inte säga efter som jag inte känner honom... MEN det låter inte bra!
Som jag sa stå på dig, du är stark och jag beundrar dig!!!
Kram Elina

Mandy sa...

Som du kanske har läst i tidigare inlägg så har M påbörjat sin medicinering nu och jag hoppas de blir lugnare med alkoholen. Om inte så kommer jag inte låta fortsätta.
Jag fortsätter kämpa på! =)

Boel Thulin sa...

Kära alla som har anhöriga som dricker eller tar droger. Som anhörig påverkas du allvarligt och barn påverkas riktigt mycket.

Jag är beteendevetare med specialutbildning för hjälpa med anhöriga. Läs gärna mer på min hemsida www.dagsmeja.com. Där hittar du min blogg också.

Hälsningar
Boel Thulin/Dagsmeja