10 maj 2009

Möhippan

God morgon! Nu har jag vaknat till liv, ätit och blivit piggare.
Möhippan igår blev helt lyckad! Istället som många andra gör har jag lyssnat på Christine hur hon vill ha det och vad hon inte vill göra. Möhippan har inte gått ut på att skämma ut henne utan att hon ska ha det roligt. Många andra möhippor planerar vännerna hemska möhippor som endast går ut på att skämma ut.

Vi åkte hem till henne och slängde över en tröja så hon inte såg något. Klädde på henne en stålmanne t-shirt, en mantel, en röd slöja med djävulshorn och en att band där de stog "möhippa" på. Sen satte vi oss i bilen och körde in mot stan. Självklart får man ju inte köra in med bil ända fram till grönan så vi fick gå från vasamuseet. Christine med tröjan på huvudet.
Vi körde 5 kamp och Christine vann faktiskt! Och de var ingen av oss som lät henne vinna. Hon var helt kvart bäst. Jag kom i allafall 2a! De enda jag lyckades vinna var en bok nyckelring, skit tråkig! Men Jag tjata/ragga till mig ett par stora solglasögon! Guldiga med blåttglas. Riktigt snygga! Sen vann Annika en stor blomma som lillan har fått! Så jag kom hem med lite priser i allafall!
Vi käka langos och åt på restaurang. Bruden är nykterist och drack ingenting så det var ingen fylle möhippa, vilket var ganska skönt ändå. Det blev en hel dag på grönan, sakta men säkert åkte personer hem. De slutade med att jag, Tindra, Paulina och bruden tog båten över till söder och satte oss på snaps och tog ett glas. Inte mitt ställe! Jag gillar slum. Hade hellre satt mig på gröna jägaren om jag är ärlig. Slum och flum tack, inge stureplan här.. Vi gick upp till patricks sen, slum man tackar! Mötte upp en gammal arbetskamrat från grönan.
Jag kom i allafall hem strax efter 2 och var rund om foten. När jag gick hem hade jag panik att ingen var hemma. Men de jag deckade i sängen i allafall.

Hela dagen igår blev mycket lyckad! Och Christine (bruden) hade hur roligt som helst och är jätte nöjd med sin möhippa! Uppdragen som jag hade gett alla gick inte speciellt bra. Det var någon som diskret försökte på sitt uppdrag.

Inga kommentarer: