28 september 2008

No More Drama

Nu sitter jag hemma hos min mor o skriver. M kom vid 2 tiden i dag och sa att han vill flytta hem! Så nu har vi bestämt oss! Inge mer dumheter, inge mer bråk, inge mer osagda meningar och inge mer fly! Äntligen ska vi bli en familj! De är de enda jag har drömt om senaste månaden. Jag vet att detta innebär att jag måste förlåta honom för allt som hänt. Trots att de känns otroligt tungt och att jag fortfarande är arg på honom för att han har behandlat mig som han gjort. Men jag måste kunna förlåta honom för att vi ska gå vidare. Men förlåta är inte de lättast.

Errare humanum est, ignoscere divinum!
Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt!

Men min dröm om en lycklig familj är så stor att jag är beredd att förlåta honom! Jag måste de för lillans skull. Nu gäller de framför allt att han måste hålla sig i skinnet och inte göra nå mer dumheter! Jag skulle aldrig klara av om han gör nått igen. Då skulle jag vara tvungen och bryta helt med honom! Bara nu den senaste veckan har de känns som att jag har gått sönder. De har känns som att något äter upp mig inuti! Jag har inte orkat städat, dammsugit, vikt tvätt eller plocka undan efter mig! Hela lägenheten har sett ut som hur jag har mått: Piss. Om något skulle hända igen skulle jag aldrig överleva de! Jag skulle drunkna i mina sorger! Så nu ber jag till Gud och till M att han måste fixa de här o ta sig själv i kragen! För jag överlever inte en till storm.

Vi satt hemma i lägenheten ett tag o pratade o på onsdag flyttar han hem igen!Sen tog vi bilen och jag skjutsade M till G där han har bott senaste månaden. Jag passar på å stannar hos mamma min över natten som bor inte långt där ifrån. Så nu har jag sagt hej då till min dotter, enda gången jag fått ha henne sen vi kom var när hon skulle äta! De är nu man får passa på o blogga, ringa pappa, mormor o maila bilder till resten av släkten. I dag ringde även prästen och han ska komma förbi i morgon vid 18 och vi ska planera dopet! Jag längtar faktiskt! Mycke är redan klart men jag är osäker på hur själva akten ska gå till! Men de blir spännande!

Min o M förlovnings dag närmar sig också. De är redan klart att mamma ska ta lillan så jag o M kan hitta på något speciellt. Ohh.. Mycke o skriva om..

Men förhoppningsvis: No More Drama ! ! !

Inga kommentarer: