28 september 2008

Längtan..

Ännu en morgon då man drar sig från att vakna. Om de inte vore för min prinsessa som låg o pratade med mamma hade jag nog aldrig ens orkat upp. I torsdags skulle M komma förbi o sova här, han hade tagit ledigt från jobbet på fredagen och vi skulle spendera hela dagen tillsammans. Men på torsdagen slutade han jobba så sent och de blev uppskjutet till fredag morgon. Dagen gick o han kom inte. När han till slut ringde på eftermiddagen var de försent! Jag med mitt jävla humör blev förbannad o sa att han ska lämna tillbaka nycklarna och att jag inte vill ha nått med honom o göra, vilket bara var i stundens hetta. Men när han väl kom på fredagskvällen var de bara 1 timme. Han lämnade nycklarna och gick trots att jag låg i sovrummet och grät!
Varför är de så att killar aldrig förstår när man säger en sak o menar en annan! De är precis som att man säger "nej men jag vill inte ha nått" o man vill egentligen ha den största diamantringen.

Nu sitter jag här i soffan o bloggar. Lillan ligger i babygymmet o pratar me Pippi. Och ännu en dag sitter man o väntar på honom. I går sa han att han kommer på morgonen. Vid 10 skickade jag ett sms o fråga hur de går, han skulle packa ihop sina saker sen komma. Jajaaa.. Kl är snart 1 och han är inte här än! o nu ska han förbi min tjejkompis o fixa hennes data innan han kommer. Jag har nämligen sålt datan till henne och martin ska fixa ljudet!

Dopet börjar närma sig och fick just ett samtal från prästen att vi ska boka ett datum för ett möte då vi ska gå igenom hur dopet ska gå till! De enda jag tänker på är att hela släkten kommer komma och jag känner att jag inte orkar ta den långa historien med M o speciellt inte berätta att vi har gjort slut. Jag klistrar hellre på ett leende och låtsas att allt är bra!

Nä, nu har snuttan pratat färdigt med Pippi o ropar på mamma! Skriver mer i kväll.

Inga kommentarer: