27 september 2008

Graviditet o Förlossning

När fick du reda på att du var gravid? Den 1/11, blev gravid på våran förlovningsdag =)
Hur gammal var du? 20 år
Vem berättade du till först? Veronica
Hade du mycket halsbränna? Bara i slutet nåra gånger
Spydde du mycket? Varje morgon mellan vecka 8-14, sen 2 gånger under förlossningen.
Hade du mycket foglossning? Nej =)
Har du fått bristningar? Yess.. började efter vecka 36
Trodde du att det var en pojke eller flicka? En pojke, faktiskt.
Vad hoppades du på? En frisk liten knodd.
Gick du över tiden? Ja, bara 2 dagar!
Födde du för tidigt? Nej
Hur var förlossningen? 13 timmar! Jobbig men SÅ värt de!
Blev du sydd? Ja, de blev några stygn.
Dragen med sugklocka? Ja.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Hennes pappa, barnmorska, usk o 2 läkare. Alldeles för många!
Hade du någon nära med dig? Ja, min kärlek.
Var något som du inte hade tänkt dig? Ja, dagpersonalen slutade precis och kvälls personalen började precis när jag fick krystvärkar! De första den barnmorskan säger när jag ringer på klockan o berättar de är "De har du inte alls de" och går. Dagpersonalen pratade över huvudet på både mig o killen och var allmänt dum i huvudet!
Vilket BB födde du på? Södersjukhuset
Hur länge var du kvar på BB? 2 dagar
Hur stor var bebisen? 4020g & 50 cm.
Blev det en pojke eller flicka? Flicka =)
Var allting värt det? Gud Ja! Har fått min livsgnista!

Inga kommentarer: