14 februari 2011

3 månader i fängelset

Först i dag fick jag veta beskedet från M's advokat. Hela förra veckan gick åt att ringa honom och lämna meddelanden. Idag ringde han upp, jag jobbade så fick lyssna av telefonsvararen men de räckte. Han fick 3 månaders fängelse straff som i självaverket blir 2 månader minus hans häktningstid vilket blir i slut ändan 1 månad. Om jag ska vara ärlig hade jag hoppas på längre.

Min rädsla är att en månad för honom kommer endast bli att binda kontakter och lära känna nytt folk med samma tankesätt. Om han hade suttit längre tror jag att han skulle fått en annan insikt på livet och hunnit tänka igenom saker.

Jag är trött på att hoppas. Jag är trött på att bry mig. Senaste tiden har jag märkt att hur mycket jag än intalar mig själv att jag inte är medberoende så måste jag inse att jag hamnar precis i samma sits som innan så fort jag släpper in honom på mitt liv igen. Jag kommer aldrig kunna vara frisk från mitt medberoende om han ska finnas i mitt liv.

Just nu har jag så mycket annat i mitt huvud, mitt jobb tar så mycket energi och lillan som är en trotsig 2,5 åring gör de inte lättare. Till helgen flyttar min kusin in! Kommer bli sjukt roligt!

Jag fick ett kommentar från ett riktigt gammalt inlägg. De enda jag kommer att kommentera de med är att jag tror du missförstod mig totalt. Jag skriver om mitt liv och mina tankar. Om människor tycker annorlunda så får man göra de. Men denna blogg handlar om en del i mitt liv som inte ens mina nära vänner vet! Ingen i min omkrets vet att jag ens börjat blogga igen! Innan var de bara 4 vänner som kände till den här. Anledningen är att jag vill kunna lätta på mitt hjärta och skriva exakt hur jag känner och inte behöva känna att folk kommer att kritisera mina åsikter.

3 kommentarer:

Gröna Trädmamman sa...

Tack för din kommentar! Jag känner liknande när jag kommer hit. Det är vissa saker som känns bekanta för mig och ifrån det liv som jag har levt. Jag ska läsa igenom din blogg. Hang on there!

Vikkan sa...

hej baby jag kollar och vet att du har börja blogga igen hoppas du inte tycker de e jobbigt att jag gör de, jag saknar dig sååå mycket. Just nu är jag i thailand kommer hem på torsdag kväll, såg att du skickat sms! saknar dig min bästa tjej! kram V.M

A sa...

Exakt som jag, jag har oxå en hemlig blogg som jag skriver alla mina känslor. Tycker din blogg är suuuper bra, har precis börjat läsa och stormtrivs på din sida. Känner sååååååååååå mycket igen mig.

http://mlomt.blogg.se