23 januari 2011

2011

Mitt liv har förändras jätte mycket sen sist jag skrev. Jag har nytt jobb och ännu större ansvar. Jobbar som chef måndag till fredag och endast dagtider! Inge mer barnvakt! Äntligen står jag på egna ben och klarar mig hur bra som helst helt själv.

Först nu har jag fått en faktura från rättegången. 9004 kr! Helt sjukt mycket pengar för något som jag själv kunnat gjort! Det fanns ju ingen chans att M skulle fått behålla vårdnaden.
M är fortfarande ute på vift. För nån månad sen fick jag ett brev från socialen om att de vill ha ett möte med mig då M befinner sig i ett kraftigt missbruk och de ville boka in ett möte med mig för att se hur lillans liv ser ut nu. Det är klart man blir flyförbannad då jag inte hade träffat honom på månader inte heller hade hans nummer! Men tydligen så får socialen en anmälan varje gång han blir häktad eller lämnar ett positivt urinprov. Så de är bara förvänta sig ett antal möten fram över.

Som de ser ut idag träffade jag M för några veckor sedan. Lillan var hos min mamma så hon har inte träffat honom sedan augusti. Vi pratade om mycket och det är klart att jag fortfarande älskar honom, jag kommer alltid hoppas på att vi kommer bli en lycklig familj igen fast jag vet att de aldrig kommer att hända. Han knakarkade under tiden vi hade kontakt. Vi pratade om framtiden och hur de ska se ut om han skulle få träffa lillan igen. Men så fort han gick ut från dörren så var han borta igen. Han svarar inte när jag ringer o inte på mina sms. De är just sånna här saker jag hatar med mig själv att jag släpper in honom sen blir det exakt samma sak igen. Han kommer aldrig sluta knarka. Han kommer aldrig bli en pappa för lillan. Han väntar ett fängelsestraff nu på 4-5 månader och fram tills dess kommer han väl knarka så mycket han kan. De gör så jävla ont att han väljer de livet istället för ett liv med sin dotter. Jag vet att jag fortfarande är medberoende, jag hamnar där direkt när jag träffar honom. Jag är inte som jag var förut och skulle kolla honom men oron. Den jävla oron och känslan att man måste ta hand om honom annars klarar han inte sig. Jag är trött på att gråta över honom! Trött!!

Jag har haft ett förhållande med en annnan som tog slut vid nyår så jag har ändå gått vidare. Men känslorna kommer alltid finnas kvar...
Så jävla dumt!

I mitt förra inlägg fick jag en kommentar av en läsare som gör ett skolprojekt mot droger! Det är självklart jag ställer upp! Hela min blogg visar bara nackdelen och hur mycket man utsätter människorna runt omkring!

3 kommentarer:

FIRUZE sa...

Äntligen har jag hittat en blogg som jag vet att jag kommer att följa! Tack! Jag kämpar för att inte få (ta?) ett "medberoende och möjliggörare"-återfall...

Här och nu vill jag bara skriva att jag är glad att din blogg existerar! Går det att länka den till min Facebook-sida, så fler hittar hit?

Och så undrar jag var du har hittat citatet (missbruksfakta)...om hur många anhöriga som drabbas etc etc. Vill väldigt gärna lägga ut den på min Facebook-sida, men behöver veta källan.

På återseende! KRAM!

Mandy sa...

Hej Firuze! Tack så mycket! Det finns för lite bloggar med "riktiga bekymmer". Det finns många där ute som går igenom samma sak som jag som behöver veta att dom inte är ensam och finna styrkan att tänka på sig själv!

Självklart får du länka den!

Jag kommer faktiskt inte ihåg var jag hittade de. Jag har haft bloggen sen 2008 och de var nog i samband med de som jag fann den. Men de är nog från nån beroende-missbruks informations hemsida.

Kramar!

vikkan sa...

Du är så stark! Du är så underbar!