09 november 2009

Ensamstående och inte längre medberoende!

Otroligt mycket har hänt sedan jag sist skrev.
M erkände till mig att han knarkat bakom min rygg i somras, thc, subetex, amfetamin och kokain. Jag har hittat saker här hemma som jag önskar att jag aldrig hade behövt se. M gjorde sitt val och jag fick göra mitt. Jag bad honom flytta.

Jag vill inte ens läsa mitt förra inlägg om hur jag ville visa er läsare att de går att bli en lycklig familj igen. Nu säger jag bara skit snack. Visst finns de dom som verkligen kan sluta. Men något jag lärde mig för länge sen var att jag aldrig kommer kunna få honom ren. Jag gjorde mitt val och jag är otroligt glad att jag gjorde de valet.

Nu ligger vi i vårdnadstvist och ska till tingsrätten i december. Hans mamma har jag sagt upp kontakten med och hon kommer inte få komma i närheten av mig eller lillan. M träffar lillan ungefär 1 gång i veckan men då tillsammans med mig och efter mina villkor. Han ska enligt honom ( har inte pratat med soc på ett tag men de ska höra av sig vid avvikelser) vara ren. Jag orkar inte ödsla min energi på den fronten.

Om vissa personer inte hade adressen till den här hemsidan skulle detta inlägg vara sjukt mycke längre men pga att de kommer bli en rättegång så måste jag vara försiktig med vad jag skriver.

Nu i efterhand, efter allt som har hänt är jag så arg på mig själv att jag tog emot allt. Så mycke lögner och framför allt hur han fick mig att förändras som människa. Jag är inte en svag person men han bröt ner mig. Nu i allafall mår jag riktigt bra! Har bra människor runt omkring mig, börjat jobba igen och har en riktigt bra kontakt med hela min familj. Lillan mår hur bra som helst, hon trivs jätte mycke på dagis, personalen älskar henne och hon har en jätte bra kontakt med sin mormor. Mitt liv är väldigt stabilt. M har fortfarande sina problem med soc, boende, medicinering (funkar fortfarande inte) och vad nu allt är. Men så länge han är ren kommer han få träffa lillan.

Man kanske kan säga att mitt tillfrisknande blev när jag valde att lämna honom..

4 kommentarer:

linda sa...

oj!
har läst din blogg, väntat på att du ska skriva mer! är i exakt samma sits som du varit i , nästan iallafall
min sambo har adhd och är före detta narkoman försöker hålla sig nykter så gott de går! är mitt i sin utredning nu så iof ingen diagnos än men efter sex år så är jag rätt säker på att det är så! vi har även en liten son på tjugo mån. min fråga till dig är vad var det som fick dig att ta steget bort ? har själv inte klarat det än periodvis funkar det bättre! hör gärna av dig mvh L

Anonym sa...

Jag har precis läst igenom din blogg och jag är uppriktigt sagt ledsen och orolig för din dotters skull.
Jag har själv växt upp med en missbrukande pappa, han missbrukar både hasch heroin och mängder av alkohol.
Min mamma orkade inte med mig när jag var 11 år och skickade mig istället för att bo hos min pappa vilket visade sig bli ett rent helvete.
Nu, nästan 6 år senare har jag äntligen anmält honom till soc då jag inte orkar längre.
Han kastade ut mig på direkten och jag befinner mig just nu hos min mamma i väntan på att soc ska höra av sig för just nu kan jag inte sköta min skola.
Men vad jag vill komma fram till är;
Snälla ge aldrig upp om din dotter, och även om ditt ex hävdar att han är ren och nykter så är risken lika stor att det bara är total bullshit. Han är säkert ingen elak människa, det var inte min pappa heller, men bara tanken av att ett annat barn kan få växa upp med samma känslor och upplevelser som jag själv har varit igenom gör ont i hela kroppen på mig.

Du verkar vara en toppenmamma!
Kramar

Anonym sa...

Kämpa på!!! Du är grym som vågar lämna all skit bakom dig och se framåt! You go girl!!!!

cherryfuck sa...

vill bara säga att DU ÄR STARK! och att DU GÖR HELT RÄTT!
jag har varit i samma situation som dej, och det var ett helvette. jag är glad att jag slog mej fri innan det var för sent. YOU GO GIRL!! stor kram!!