09 december 2008

Beslut

Då var de ett tag sen jag skrev. I söndags hade M permiss och sov hemma. Anledningen till detta var pga några "nyheter" vi har fått. Vi har haft de jobbigt sista tiden, eller jag mest. Jag har fått gått emot mina principer och gjort ett val jag inte velat göra. Som tur har jag M vid min sida som stöttar mig med allt.
De var skönt o få ha honom hemma, sova bervid honom o framför allt se honom gå upp på morgonen o göra ersättning åt lillan! Hon är så lycklig med sin pappa! Hon älskar verkligen honom. Han leker med henne så hon kiknar!

De är så mycket jag vill skriva men orden försvinner o jag känner mig osäker på vad jag ska skriva och vad jag ska hålla för mig själv. Nackdelen med en blogg är just att folk kan läsa ens svagheter och ens innersta tankar Jag vill inte vara svag. Jag vill vara stark. Jag tänker aldrig låta någon trycka ner mig så vad vill jag egentligen personer ska veta om mig? Allt man säger och gör kommer alltid slå tillbaka mot en förr eller senare, löst eller hårt. Därför känner jag mig osäker på att skriva om de här. Men samtidigt vet jag att jag behöver de.

Jag har fått göra ett beslut jag inte vill. När jag o M pratade om de här bestämde vi oss "för". Men nu när vi har fått svart på vitt att så här är de har han ändrat sig. Vi har beslutat oss att gå "mot". Hans argument var att han var påtänd sist o nu är han äntligen ren o han vet inte om han kommer kunna hålla sig ren om vi går "för". Jag hatar honom för detta! Jag har lust o bara skita i honom o göra som jag vill. Men de kan jag inte. Jag måste även tänka på lillan, hon kommer behöva min uppmärksamhet till 100% de närmaste åren o jag kommer inte klara av de utan M om vi bestämmer oss "för". Nu vet jag anledningen till varför jag har varit som jag varit. Varför jag gjort som jag gjort. Jag är ledsen att jag inte skriver vad de handlar om, man kanske kan gissa till vad de handlar om men va beredd att jag kanske inte säger sanningen. Vissa saker är tillför att hålla inom sig.

Inga kommentarer: