24 mars 2011

grubbel, grubbel

Fan vad less jag blir! Hade skrivit ett jätte långt inlägg sen bara försvann hela skiten för mitt internet fuckade sig!

Blir en kortare version nu.

Allt har väl inte blivit som planerat.
Förra helgen var jag o M barnlediga så vi drog på en kryssning. Inget speciellt hände mer än att jag insåg att de här var inte de jag ville. M hade så gott som flyttat hem till mig. Utan jobb, utan bostad och fullständigt beroende av mig. Jag fick panik och insåg att de är inte de här jag vill! Jag vill inte ha ett förhållande, jag vill inte känna mig kvävd, att någon är beroende av mig. Jag bad honom att flytta vilket han gjorde i söndags. Som tur är så åkte han hem till sin mamma och enligt honom har han inte tagit ett återfall.

Jag måste i första hand se till att jag mår bra för om jag mår bra mår lillan bra. Jag känner mig jätte dum att jag vilseledde honom. Min reaktion kanske var ett försvarsmekanism att puscha bort honom då han kom för nära. Jag vet inte. De enda jag känner är att jag vill vara ensam. Jag är inte redo att gå tillbaka till de han och jag en gång hade.

Tack alla läsare för era stöd!
Och till alla som sitter där jag en gång satt: ta steg för steg och dag för dag. Planera inte framåt utan se till att ni själva mår bra! När jag började blogga för 2-3 år sedan bokstavligt krigade jag för att M skulle bli drogfri och att vi skulle bli en lycklig små barnsfamilj men nu när jag har chansen att få de vet jag inte ens om de är de jag vill. Jag vet inte helt ärligt om jag kan gå tillbaka till de där.

2 kommentarer:

Gröna Trädmamman sa...

Det har du helt rätt i! Om man ska vara stark för andra så är det viktigt att man först och främst tar hand om dig själv. Det är något speciellt med en hel familj. Men känns det inte rätt i hjärtat så är det bäst att släppa drömmen och gå vidare med sitt liv. Kram

A sa...

Shit va grymt stark du e. Jag tänker på dig och önskar dig och er all lycka, kommer fortsätta läsa din blogg varje dag och jag kommer fortsätta mitt arbete med mig själv och min kärlekm till min frånvarande alkis, jag hoppas han en dag kommer tillbaka till mig nykter och jag hoppas jag kommer blir lika grymt stark som du. !
KRAM

http://mlomt.blogg.se